loader
slider1

Marketing: Γιατί είναι απαραίτητο για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

«Έχω μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση. Τα κέρδη μου δεν είναι όσα θα ήθελα ή είναι ελάχιστα. Το κράτος δεν με βοηθά και μάλλον με αποθαρρύνει. Δεν έχω μια εικόνα για το πώς η επιχείρησή μου θα είναι στα επόμενα χρόνια.

Σκέφτομαι προς διάφορες κατευθύνσεις, προκειμένου να βελτιώσω αυτήν την κατάσταση, αλλά δύσκολα αποφασίζω να ξοδέψω χρήματα για οτιδήποτε. Δεν έχω περιθώρια λάθους.»

Η ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερα δύσκολη τελευταία και έχει οδηγήσει πολλούς επιχειρηματίες σε επικίνδυνα εδάφη. Θα ήταν όμως τετριμμένο να σχολιάσω τις παραμέτρους που η οικονομική ύφεση έχει δημιουργήσει. Αντ’ αυτού, θα δοκιμάσω να εξετάσω τα δικά μας λάθη.

Σε όσους από εσάς ταυτίζεστε με τα παραπάνω δεδομένα, έχω συγκεκριμένες ερωτήσεις να σας θέσω:

  • Σας γνωρίζουν;

Το πού και το πώς μπορεί κάποιος να βρει την επιχείρησή σας είναι κάτι που πρέπει να σας προβληματίζει. Ένα φυσικό κατάστημα, μια ιστοσελίδα, μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια καταχώρηση σε κάποιον επαγγελματικό οδηγό, όλα αυτά χρειάζονται το κατάλληλο στήσιμο και μια κάποια προβολή. Μπορεί να προσφέρετε τα καλύτερα προϊόντα ή υπηρεσίες στον κλάδο σας, αλλά αν οι πιθανοί πελάτες σας δεν σας γνωρίζουν, οι πωλήσεις δεν θα έρθουν ποτέ. Ένα άλλο επίσης σημαντικό κομμάτι είναι η αναγνωρισιμότητα: μπορούν να σας αναγνωρίσουν ανάμεσα στους ανταγωνιστές σας; Οι περισσότεροι θεωρούν εσφαλμένα ότι ένα λογότυπο, ένα brand name είναι μόνο για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Όμως αυτό ακριβώς είναι που θα σας βοηθήσει να διαφημιστείτε σωστά, να χτίσετε γύρω από τη φήμη σας και να πετύχετε αναγνωρισιμότητα.

  • Γνωρίζετε την αγορά σας;

Σε ποιους ακριβώς απευθύνεστε; Ποιες ακριβώς είναι οι ανάγκες τους; Καλύπτετε όλο το εύρος των αναγκών τους; Μένουν ικανοποιημένοι από την ποιότητά των όσων εσείς προσφέρετε; Τι αγοραστική δύναμη μπορούν να διαθέσουν για εσάς; . Όλα αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία, πάνω στα οποία πρέπει να δουλεύετε και να βελτιώνεστε διαρκώς, έτσι ώστε να είστε ανταγωνιστικοί. Δυστυχώς, πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν κάνουν επαρκή ή δεν κάνουν καθόλου έρευνα αγοράς, με αποτέλεσμα να χάνουν μεγάλο μερίδιο των δυνητικών τους πελατών.

  • Γνωρίζετε τον ανταγωνισμό σας;

Εάν δεν έχετε το μονοπώλιο σε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, τότε η μελέτη του ανταγωνισμού θα πρέπει να είναι για εσάς πρωταρχικό μέλημα, διαφορετικά θα χάνετε διαρκώς πελάτες. Τι προσφέρουν οι άλλοι; Τι ποιότητα έχουν; Σε ποια τιμή; Πού βρίσκονται διαθέσιμοι; Οι δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης σε μια ελεύθερη αγορά είναι διαρκώς μεταβαλλόμενες και θα πρέπει και εσείς να κάνετε κινήσεις να διαμορφώσετε τον ανταγωνισμό και να μην είστε μόνο ένα παθητικό μέρος του.

  • Είστε οργανωμένοι;

Η καλή οργάνωση ήταν, είναι και θα είναι το κλειδί της επιτυχίας. Η καταγραφή της προέλευσης των εσόδων και των εξόδων, η μηνιαία απόδοση της επιχείρησής σας, τα αποτελέσματα κάθε προσπάθειάς σας, αλλά και ο μακροχρόνιος σχεδιασμός και η οριοθέτηση στόχων είναι πλέον απαραίτητα για κάθε επιχείρηση. Μια επιχείρηση χωρίς ετήσιο Marketing Plan είναι όπως ένα καράβι χωρίς τιμόνι.

Είναι γεγονός ότι, στην κακοδαιμονία των καιρών μας, συχνά έρχονται να προστεθούν πολλά δικά μας λάθη και να ολοκληρώσουν έτσι μια εικόνα συνολικής ύφεσης.

Για να αιτιολογήσω την αναγκαιότητα του Marketing στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, αρκεί μόνο να αναφερθώ στον πιο διαδεδομένο ορισμό του:

«Marketing είναι ο ορθός τρόπος δραστηριοποίησης στην αγορά».

Το Marketing, ή αλλιώς «αγοραλογία» στα ελληνικά, έχει κύριο εργαλείο την έρευνα αγοράς. Είναι η επιστήμη και η τέχνη του να γνωρίζεις καλά την αγορά σου και να εκμεταλλεύεσαι τη γνώση αυτή, προκειμένου να δημιουργήσεις ένα ανταγωνιστικό προϊόν ή μια υπηρεσία και στη συνέχεια να το εισάγεις και να το προωθήσεις αποτελεσματικά στην αγορά.

Ο στόχος δεν είναι – ή δεν θα έπρεπε να είναι μόνο – η μεγιστοποίηση των δικών σας κερδών. Πρωτίστως θα πρέπει να στοχεύετε στην βέλτιστη ικανοποίηση των πελατών σας. Έτσι, άλλωστε, εξασφαλίζετε και την δική σας ευημερία. Οτιδήποτε λιγότερο, υποσκάπτει τη φήμη σας και η αγορά δύσκολα θα σας συντηρήσει.

Υιοθετώντας το Marketing, μαθαίνετε την αγορά σας, προβάλλεστε αποτελεσματικά στο κοινό σας, οργανώνετε κατάλληλα τις κινήσεις σας και έτσι μπορείτε ασφαλώς να επιβιώσετε, να επικρατήσετε έναντι του ανταγωνισμού και να αναπτυχθείτε.

Η πρόσληψη ενός συμβούλου μάρκετινγκ μπορεί να είναι μια σοφή επένδυση για τη νέα ή υφιστάμενη επιχείρηση. Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει σε διάφορους τομείς, όπως:

Ανάπτυξη στρατηγικής μάρκετινγκ: Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ που περιγράφει τους στόχους της επιχείρησής σας, το κοινό-στόχο, τα μηνύματα και τις τακτικές για την επιτυχία.

Προσδιορισμός του κοινού-στόχου σας: Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε και να κατανοήσετε το κοινό-στόχο σας πραγματοποιώντας έρευνα αγοράς και αναλύοντας δεδομένα πελατών. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ για να προσεγγίσετε τα άτομα που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Δημιουργία υλικού μάρκετινγκ: Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να παρέχει δημιουργικές ιδέες και βοήθεια στη δημιουργία αποτελεσματικού υλικού μάρκετινγκ, όπως ανάπτυξη ιστοσελίδας ή e-shop, digital marketing όπως Google AdsMeta AdsTik Tok Ads, το S.E.O. , τη διαχείριση του περιεχομένου των Social Media, καμπάνιες email marketing και διαφημιστικό υλικό, αρθρογραφία και άλλα.

Μέτρηση της επιτυχίας των προσπαθειών μάρκετινγκ: Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε και να μετράτε την επιτυχία των καμπανιών μάρκετινγκ μέσω ανάλυσης δεδομένων και αναφοράς. Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση και να βελτιστοποιήσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ με την πάροδο του χρόνου.

Παροχή πολύτιμων πληροφοριών και συμβουλών: Ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές για το πώς να προωθήσετε αποτελεσματικά την επιχείρησή σας με βάση την τεχνογνωσία και την εμπειρία του στον κλάδο.

Συνολικά, ένας σύμβουλος μάρκετινγκ μπορεί να σας παρέχει την υποστήριξη και την τεχνογνωσία που χρειάζεστε για να αναπτύξετε και να εκτελέσετε μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ για την νέα ή υφιστάμενη επιχείρησή σας.

Μιλήστε μας για τις δικές σας ανάγκες και δείτε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε αποτελεσματικά, σε μία πρώτη συνάντηση!

Καλέστε Άμεσα:

Ή

Συμπληρώστε τη φόρμα ενδιαφέροντος: