Εμπορικές & Κλαδικές Εκθέσεις: Οδηγός για μια αποτελεσματική παρουσία

Τα τελευταία χρόνια, τα μέσα επικοινωνίας, προώθησης και αναζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών έχουν αλλάξει σημαντικά, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Οι Εμπορικές και Κλαδικές Εκθέσεις ωστόσο, παραμένουν ακόμα και σήμερα, ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία του παραδοσιακού Marketing, για την προσέγγιση και την επικοινωνία με την αγορά-στόχο.
Οι λόγοι είναι προφανείς. Οι εκθέσεις δίνουν την ευκαιρία μιας άμεσης επαφής με ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς, μέσα σε λίγες μόνο μέρες. Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης και της προσφοράς, οι δυνητικοί πελάτες αλλά και ο ανταγωνισμός, συγκεντρώνονται και συστεγάζονται μέσα σε μερικά τετραγωνικά.
Σ’ αυτό το άρθρο μου, σας παραθέτω ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για τις ενέργειες και τον σχεδιασμό που πρέπει να εφαρμόσετε, προκειμένου να συμμετέχετε αποτελεσματικά σε μια έκθεση.

Πριν την έκθεση:
1. Καθορίστε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε με την παρουσία σας σε μία έκθεση. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να είναι:

a. Η προβολή του Brand σας στην αγορά.
b. Η πραγματοποίηση πωλήσεων εντός της έκθεσης, παρουσιάζοντας δελεαστικές προσφορές.
c. Η παρουσίαση ενός νέου προϊόντος/υπηρεσίας.
d. Η εισαγωγή της επιχείρησής σας σε νέα αγορά.
e. Η συλλογή στοιχείων δυνητικών πελατών, με σκοπό να έρθετε σε επαφή μαζί τους αργότερα.
f. Η έρευνα αγοράς.

2. Σχεδιάστε σωστά τις ενέργειες marketing που απαιτεί κάθε στόχος, ανάλογα με το διαθέσιμο budget.
3. Δημιουργείστε το υλικό που απαιτείται, προοκειμένου να υλοποιήσετε τις ενέργειες που έχετε σχεδιάσει (κουπόνια προσφοράς, έντυπο με το προφίλ της εταιρείας σας, διαφημιστικά φυλλάδια, δείγματα, φόρμες καταγραφής στοιχείων, banners που θα αναρτήσετε στο περίπτερο κ.α.).
4. Επικοινωνήστε επαρκώς την παρουσία σας στην έκθεση. Προβληθείτε στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας (ιστοσελίδα, Social Media, Emails, δελτία τύπου, διοργανώτρια αρχή κ.α.). Προσελκύστε έτσι όποιον θα ενδιαφερόταν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και τις προσφορές σας. Επίσης, καλέστε προσωπικά τους υφιστάμενους πελάτες σας να σας επισκεφθούν εκεί.
5. Επιμεληθείτε τον χώρο του περιπτέρου σας, μην μένετε μόνο στον βασικό εξοπλισμό που σας προσφέρει ο διοργανωτής. Σχεδιάστε τον εκθεσιακό σας χώρο, δημιουργώντας μια εικόνα που να τραβάει τον επισκέπτη και να μεταφέρει εύκολα το μύνημά σας.
6. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση των συνεργατών που θα συμμετέχουν μαζί σας στην έκθεση. Θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν την ροή της και να επικοινωνούν σωστά το μύνημά σας στους επισκέπτες. Προετοιμαστείτε για κάθε πιθανή προσέγγιση/ερώτηση των επισκεπτών.
7. Προγραμματίστε έναν διαγωνισμό ή ένα event εντός της έκθεσης και επικοινωνήστε το, με σκοπό την προσέλκυση περισσοτέρων επισκεπτών στο περίπτερο σας.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης
1. Δώστε συγκεκριμένους ρόλους σε κάθε συνεργάτη σας. Τί θα λένε, πού θα στέκονται και πώς θα προσεγγίζουν τους επισκέπτες.
2. Στο τέλος κάθε ημέρας κάντε έναν απολογισμό. Συζητήστε με τους συνεργάτες σας τυχόν προβλήματα που εμφανίστηκαν και διορθώστε τα «κακώς κέιμενα».
3. Εξοπλιστείτε με πολλά αποθέματα ενέργειας, καθώς το ωράριο είναι εξαντλητικό και η επικοινωνία με τους επισκέπτες συνεχής.

Μετά την έκθεση
1. Κάντε τον απολογισμό της παρουσίας σας εντός της έκθεσης, σε ότι αφορά τις πωλήσεις και τις επαφές που πετύχατε.
2. Ξεκινήστε το follow-up των επαφών που έχετε συλλέξει κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Δώστε προτεραιότητα σε αυτούς που πιστεύετε ότι θα έχετε άμεσο αποτέλεσμα.
3. Αξιοποιήστε αυτή τη λίστα επαφών στο βάθος του χρόνου, αναπτύσσοντας μια στρατηγική επικοινωνίας και ενεργειών marketing. Μην ξεχνάτε ότι η συγκεκριμένη λίστα είναι δυνητικοί πελάτες, που πιθανόν να ενδιαφερθούν στο μέλλον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
4. Κάντε μια χρηματοοικονομική ανάλυση για την απόδοση της επένδυσής σας στην έκθεση.
Οι εκθέσεις αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία, για όποιον επιχειρηματία είναι σε θέση να ανταποκριθεί οικονομικά στο κάλεσμά τους. Είναι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο προβολής και προώθησης της κάθε επιχείρησης, δεδομένου οτι έχει σχεδιαστεί και εκτελεστεί σωστά.